Wprowadzono również stałą, pozwalającą na inną średnią podstawową częstość stosowania zabiegu oszczędzającego pierś dla każdego miejsca SEER. Interakcja witryny z czasem nie była znacząca w żadnym miejscu, co wskazuje, że tendencja w czasie była zasadniczo taka sama w lokalizacjach bez państwowych przepisów wymagających ujawnienia opcji leczenia. Zastosowaliśmy model trendu czasowego do miejsc, w których wprowadzono prawo wymagające ujawnienia opcji leczenia pacjentom, w celu ustalenia, czy tempo stosowania chirurgii zachowawczej w tych miejscach różni się od oczekiwanej od trend czasowy. Po dostosowaniu do podstawowego zastosowania chirurgii oszczędzającej pierś w każdym z miejsc SEER, analiza rezydualna21 została wykorzystana do określenia, które okresy w stanach z takimi prawami odbiegały znacznie od trendu czasowego. Podejście to zastosowano zamiast prostszego i bardziej restrykcyjnego modelu interwencyjnego, 20 ponieważ wpływ prawa mógł być odczuwalny przed wprowadzeniem prawa (na przykład z powodu reklamy lub debaty o prawie), efekt prawo mogło być stopniowe lub opóźnione (na przykład, gdyby materiał informacyjny nie był dostępny od ręki), a skutek działania prawa mógł być przejściowy i z czasem ulegał zmniejszeniu.
Poszukiwaliśmy dowodów na wpływ ustawy o stosowaniu zabiegu oszczędzającego pierś, określając stopień wykorzystania takiej operacji w okresie obowiązywania ustawy i oceniając, czy ta stopa różniła się znacznie od przewidywanego zastosowania na podstawie modelu dla trendu w czasie. Aby rozwiązać problem dokonywania wielu porównań statystycznych, zastosowaliśmy procedurę wielokrotnych porównań współczynnika k, rozszerzoną do przypadku regresji.22 Ta procedura zapewnia silną ochronę przed wykryciem znaczącej różnicy, gdy występuje głównie losowa zmienność i zapewnia wysoką czułość gdy istnieje wiele znaczących różnic.
Zgodnie z naszym poprzednim opisem geograficznej zmienności w stosowaniu chirurgii zachowującej piersi, 14 stwierdziliśmy, że dostosowanie było konieczne dla znaczącego wpływu miejsca. Osiągnęliśmy to, dostosowując punkt przecięcia y trendu czasowego do średniego z dwóch pierwszych kwartałów 1983 roku (w przypadku Detroit, Atlanty i Nowego Meksyku) lub, w przypadku Hawajów, aby dopasować całkowitą średnią dla państwo, ponieważ jego prawo zostało uchwalone na początku 1983 r.
Wyniki
Kohorina do badań
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka 61 546 kobiet w populacji badanej. Tabela pokazuje charakterystykę kohorty badania. Obserwowano tendencję do zwiększania się liczby pacjentów z rakiem piersi z biegiem czasu. Stany Connecticut, Iowa, Washington i Utah nie wprowadziły odpowiednich przepisów do 1990 roku; 35 853 kobiety (58,3 procent) były mieszkańcami tych państw. Pozostałe 25 693 kobiety (41,7 procent) były mieszkańcami Michigan, Hawajów, Gruzji lub Nowego Meksyku.
Przepisy prawne wymagające ujawnienia możliwości leczenia
Spośród czterech państw objętych rejestrem SEER, które przyjęły ustawę lub rezolucję dotyczącą konkretnie ujawnienia opcji leczenia raka piersi, Michigan miał statut, który został oceniony jako najbardziej rygorystyczny, a następnie Hawaje, 24 Gruzja, 25 i Nowy Meksyk (w tym stanie przyjęto jedynie uchwałę bez statusu prawnego) .26
Prawo Michigan (uchwalone w 1986 r.) Wymaga od lekarzy informowania chorych na raka piersi ustnie i na piśmie o alternatywnych metodach leczenia
[podobne: busulfan, diklofenak, klimakterium ]
[więcej w: płyn lugola jak stosować, pływający stolec, pokrzywka fizykalna ]
Comments are closed.
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: depilacja laserowa gdańsk[…]
Z tarczycą tsza metoda prób i błędów
[..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu szpital[…]
Wyrostek może obecnie jest nic wielkiego